«Θερμή» υποδοχή σε Μητσοτάκη και Κεραμέως από εκπαιδευτικούς – Διέκοψε την ομιλία του ο πρωθυπουργός από τις αποδοκιμασίες (Βίντεο & φωτο)

Ο κόσμος φασκέλωνε τον πρωθυπουργό κι αυτός… χαιρετούσε πίσω απ’το τζάμι

Μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε έξω από το 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, όπου η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασαν το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία που φέρνει η κυβέρνηση εν μέσω καλοκαιριού και με τα σχολεία κλειστά.

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών

Συγκεκριμένα, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το σχολικό συγκρότημα του 1ου ΓΕΛ – 1ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου (Στρογγυλό σχολείο), όπου έγινε η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Συγκέντρωση

Οι διαδηλωτές «υποδέχτηκαν» Κυριάκο Μητσοτάκη και Νίκη Κεραμέως με έντονες αποδοκιμασίες και συνθήματα κατά της πολιτικής της κυβέρνησης.

Στο σημείο υπήρχαν ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αποφεύγει να συνομιλήσει με τους εκπαιδευτικούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αποδοκιμασίες ήταν τόσο έντονες που ανάγκασαν τον πρωθυπουργό να διακόψει την ομιλία του.

Συγκέντρωση

Τι ανέφερε η Νίκη Κεραμέως

Στην παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου που σαρώνει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικώνμετατρέπει τα σχολεία σε «επιχειρήσεις» και δημιουργεί σχέση υποτέλειας και εξάρτησης μεταξύ εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολείων, προχώρησε το απόγευμα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι το εν λόγω νομοσχέδιο θα τεθεί αυτή την εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, προσθέτοντας ότι «αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης. Καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης».

Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών
(EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ)

Την ίδια στιγμή καταγράφεται η ανησυχία των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης που εισάγεται με το εν λόγω ν/σ, με το ενδεχόμενο των απολύσεων να καραδοκεί μιας και αυτή μπορεί να αποτελέσει εργαλείο μέσω του οποίου το υπουργείο θα μπορεί να ανατρέψει, και με τον νόμο πλέον, εργασιακές σχέσεις, να κατηγοριοποιήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα είναι υποτελείς στους διευθυντές τους, καθώς από αυτούς θα εξαρτάται η εργασιακή τους πορεία.

Η διαδικασία της αξιολόγησης μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω και στα σχολεία καθώς τα «άριστα» σχολεία ανά δήμο θα «επιβραβεύονται» ενώ σε άλλα ενδέχεται να επιβληθούν ποινές που θα σχετίζονται με τη στέρηση οικονομικών πόρων.

Συγκέντρωση
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Αναλυτικά η παρουσίαση της Ν. Κεραμέως:

Ειδικότερα, η Υπουργός περιέγραψε τους 4 βασικούς άξονες, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του σχολείου και η παιδεία αλλάζει στην πράξη:

1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία. Από το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστούν καθολικά, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, εκπαιδευτική ρομποτική, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια. Θα εισαχθούν δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία, θα δοκιμαστούν πιλοτικά νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, μία νέα φιλοσοφία με έμφαση στους ίδιους τους μαθητές.

2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, έχει ήδη δοθεί ενίσχυση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες για την αγορά ψηφιακού εξοπλισμού συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, δρομολογείται οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Από το Σεπτέμβριο, προβλέπεται σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σχολείο, συνδέονται οι  δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ξεκινούν να λειτουργούν τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ, εφαρμόζεται ήδη το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας που περιλαμβάνουν και τη δημόσια επαγγελματική κατάρτιση.

4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο υπό κατάθεση.  Δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας. Το νέο νομοσχέδιο που θα τεθεί την εβδομάδα αυτή σε δημόσια διαβούλευση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να επιλέγουν σχολικά βιβλία, να δημιουργούν ομίλους, να αξιολογούν τους μαθητές τους με εναλλακτικούς τρόπους, πχ με εργασία ή να καλείται ο μαθητής να προετοιμάσει παράδοση μαθήματος, να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς, μεταξύ άλλων.

Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης, καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης.

Για όλες αυτές τις τομές, για τις αλλαγές γενικά στην εκπαίδευση που παίρνουν σάρκα και οστά, για τη σκληρή δουλειά θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Υφυπουργό Ζέττα Μακρή, τον Υφυπουργό Άγγελο Συρίγο, τους Γενικούς μας Γραμματείς, Αλέξανδρο Κόπτση, Γιώργο Βούτσινο, Αποστόλη Δημητρόπουλο, Γιώργο Καλαντζή και όλους τους συνεργάτες μας.

Παρά την πανδημία, προχωρήσαμε σε τομές. Τομές για ένα σύγχρονο σχολείο που επενδύει στις δεξιότητες. Τομές για ένα σχολείο που δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες για όλους. Τομές για ένα σχολείο που εξασφαλίζει εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές. Τομές για ένα σχολείο πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο, που φέρνει τον εκπαιδευτικό στην καρδιά του αυτόνομου και αναβαθμισμένου σχολείου, που απελευθερώνει τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών».

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί